lørdag 15. juni 2013

Vanskelig periode..

Som dere vet begynte jeg på Grete Roede kurs og gikk ned det de anbefalte i uka, altså til sammen 3.5 kilo. Ville selvfølgelig ha gått ned mer, men tenker det er bra med bare endring av mat og ikke trening.
Jeg begynte jo å jobbe i ny jobb rett etter kurset som stjal mye tid enn det ellers hadde gjort.  Mye tanker i jobb og mat.. Nå er det vanskelig å blant annet få i meg middag når jeg har sein vakt, så har valgt benytte meg av en 'Nutrilett' shake i måltidene jeg ikke får, for å få i meg næring. Jeg er egentlig veldig imot sånne produkter,  men det er en ting å tilføye et måltid enn å ikke ha det, til å bytte ut alle måltidene. Blant annet har vi betalt spisepause så må spise i butikken hvor det ikke er mulighet til de vanlig tingene man er vant til som gjør at måltidene ikke alltid er like enkle når det er fullt opp i butikken..
Men dette fungerer bra foreløpig,  så håper jeg på litt resultater etterhvert når jeg mer og mer kommer inn i hverdags rutiner. Dette skal bare benyttes for en periode,  jeg er fast bestemt på å klare å legge om til den riktige livsendringen etterhvert!
Ellers har jeg nesten ikke rørt brus og snop, men selvfølgelig kost meg på andre måter. Det er jeg stolt av meg selv for!!

Etter at kurset ble ferdig er jeg blitt usikker på vekta om hvem som er riktig, så ville samboeren min kjøpe badevekta fra 'Enklere liv', som bare viser ned eller oppgang. Håper den kan hjelpe motivasjonen min!

Kom gjerne med tips for å hjelpe hverdagen min fremover, det setter jeg pris på :)

4 kommentarer:

  1. Jeg tok også det kurset for en stund siden, og på jobb hadde jeg bare med meg knekkebrød i matboksen og kjøpte inn forskjellig pålegg som lå i kjøleskapet på jobben, frukt og grønt. Rugsprø-knekkebrød med kalkunpålegg og cherrytomater er super godt og metter hvis du spiser nok:) Når jeg kom hjem etter sene vakter lagde jeg ofte enkle varmretter i steden for middag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips!! Skal absolutt prøves! Vi har ikke kjøleskap på jobb, men må gå ann å få til noe uansett :)
      Hvordan varmretter laget du da?

      Slett
  2. Ble mye omeletter med forskjellig oppi, litt salater med kylling og pasta, fullkornswrap med naturell philadefia ost smurt på, salat og enten kylling i eller kjøttpålegg:)
    Wrapen er jo kjekk og lage som niste også da:) Dumt dere ikke har noe kjøleskap, men ja alltid mulig å få til noe:)

    SvarSlett
  3. Så supert! Tusen takk for tips!! Det skal jeg prøve :)

    SvarSlett