torsdag 22. august 2013

Surmelkslapper m/blåbærsyltetøy

Fra jeg gikk på Grete kurset har jeg kikket masse i boka jeg fikk med. Der er det mye lærerikt og gode oppskrifter! Prøvd meg på en del av de, så er jeg jo veldig glad i bakevarer. Spesielt lapper, det er jeg svak for. Vanskelig å stoppe når man først har begynt å spise de. Så kom jeg over en oppskrift i boka som var sunnere (glede)!!
Så i kveld hadde vi så lyst på noe, og min kjære lagde det til oss.
Nam sier jeg bare!!
Så det blir absolutt laget igjen her i hus :)


De er laget med ekte kjærlighet, som tilfeldigvis ble formet som er hjerte -
Ekte kjærlighet♡


Supergodt med lett blåbærsyltetøy!!
Nyyt♡


SURMELKSLAPPER 15-20 stykker
2 egg
                          4 dl skummet kultur
          1 dl sukker
              3 dl hvetemel
                               1 dl sammalt hvete, fin
                  1 ts bakepulver
              1/2 ts natron
                1 ss margarin

Visp egg, kulturmelk og sukker til en jevn blanding. Tilsett mel, bakepulver og natron, og bland alt sammen til en klumpfri røre. La røren svelle i ca 30 minutter.
Smelt margarin i en stekepanne og stek lappene på middels varme. Bruk en spiseskje til æ legge røren i. Stek til de er lysebrune på kanten, snu dem og stek på den andre siden. 

Server lappene med yoghurt naturell og lettsyltetøy.






4 kommentarer:

  1. Mm, de må jeg nok skrive ned i oppskriftboka mi ja!
    Jeg elsker lapper, det er seriøst det nest beste jeg vet! :D

    SvarSlett
  2. Hei å tuuusen takk for hyggelige kommentarer hos meg!:)
    De lappene hørtes skikkelig gode ut - må få testa de " en vakker dag "
    Oppskriften er notert:)
    Ha en fin fredag og god helg!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare koselig!!
      Så bra jeg kan inspirere litt jeg og :)
      Det var veldig enkelt og ikke minst godt!!

      Ha en strålende helg♡

      Klem Tina

      Slett